موز

دیروز طبق معمول روزهای گذشته در دقابق پایانی کار بودم و داشتم فعالیت روزانه ام را جمع بندی می کردم تا کمی بعد رهسپار منزل شوم. ناگهان شماره دفتر به صدا در آمد. معمولا مشتریانی که در این زمان ها زنگ می زنند یا شروع می کنند به سوالات پرت پرسیدن یا اینکه سریع یک کالایی را احتیاج دارند که باید همان موقع برایشان ارسال شود و به جهت اینکه باید همین الان ارسال شود با شماره دفتر تماس می گیرند تا خیال شان راحت شود.

اما اینسری با تمام سری های قبل متفاوت بود مشتری ساعت 6:30 بعد از ظهر تماس گرفته بود و پک پذیرایی ترحیم برای آخر شب یا فردا اول صبح نیاز داشت ! طبق معمول فعالیت لوکس پک برای سفارش پک پذیرایی ختم حداقل 24 تا 48 ساعت تا زمان تحویل بسته ها باید زمان وجود داشته باشد تا سفارشی از سوی همکاران ثبت و آماده سازی شود.

اما این بار من بودم که تلفن را جواب داده بودم و نمی دانم چه شد که سفارش را پذیرفتم، خانمی هم که پشت خط بود علیرغم اینکه ابتدا عنوان کرده بود تنها 30 پک میوه ترحیم نیاز دارد به یکباره پس از پذیرش من اعلام کرد که 50 پک نیاز دارد و حالا من مانده ام با یک سفارش پک لحظه آخری !

موز نبود به قحطی خیار نیز آراسته شد

کمتر از یک ماه پیش در دی ماه 1399 بود که قیمت موز به شدت افزایش یافته بود و قیمت 40 هزار تومان را به خود دیده بود آن زمان در اینستاگرام لوکس پک چالشی تحت عنوان اینکه به جای موز در پک های پذیرایی چه اقلام دیگری قرار دهیم راه انداخته بودیم و بنظرمان قیمت موز در بالاترین قیمت ممکن خود بود و دیگر بالاتر از این قیمت راه نخواهد داشت اما زمان زیادی نگذشت و در روزهای ابتدایی بهمن ماه 99 موز حتی نرخ کیلویی 60 هزار تومان را به خود دید ! خدا رو شکر می کنم که مشتری را در همان ابتدا مکالمه قانع کردم که بیخیال موز شود زیرا که نه در بازار پیدا می شود نه تمایلی داشتم با این قیمت ها سراغ آن بروم.

اما غافل از اینکه مشتری خیار سفارش داده است و در بازار به یکباره تخم خیار را ملخ خورده است. برای تهیه اقلام تنها دو ساعت و نیم زمان داشتیم و باید قبل از ساعت 21 که قرنطینه کرونایی  شروع می شد به منزل رسیده باشیم. به هر کجا که سر می زنیم خیار نیست دو تا هایپر میوه بزرگ که معمولا جنس های درجه یک دارند و با آنها همکاری میکنیم را سر می زنیم آنها خیار دارند ولی با قیمت سر به فلک کشیده و کیفیت ته کشیده!

خیار

به ناچار برای آنکه تعهدی که به مشتری داده ایم تمام و کمال و با کیفیت انجام شود از میان خیار های موجود تلاش می کنیم تا بهترین اش را انتخاب کنبم که خدا رو شکر تلاشم به نتیجه می نشیند. ساعتم را نگاه می کنم 5 دقیقه به 21 مانده است و من سر خوش از آنکه تمامی میوه ها و اقلامی که می خواستم تهیه کرده بودم به خانه رسیدم.

اما این سوال در ذهنم وجود داشت که آیا اون مسئولی که بی کفایتی و بی مدیریتی اش سبب شده است تا قیمت موز به فلک کشیده شود، خیار قحطی بشود هم سرخوش به منزل می رود و آیا وجدانی آسوده دارد ؟!

این اولین بار نبود که ما برای تهیه اقلام به دردسر می خوردیم و طبیعتا با این وضع بعید می دانم که آخرین بار هم باشد. گاهی به سرم می زند که فقط زیپ کیپ ترحیم بفروشم یا تلفن که زنگ می زند به همکاران ما فقط سفارش زیپ کیپ ختم بدهد تا اینهمه استرس و دغدغه برای تهیه اقلام که هر روز قیمت شان دچار تغییر می شود را نداشته باشیم .

حالا چرا خیار و موز گران شده است ؟

داشتم این مطلب را به نگارش در می آوردم که دو خبر در رسانه ها منتشر شد اولین خبر از سمت رئیس اتحادیه بار فروشان تهران بود که گفته بود که موز میوه وارداتی هست و قیمت اش به ما ربطی ندارد و به سراغ مسئولان بخش واردات بروید و از آنها درباره افزایش قیمت ناگهانی موز سوال نمایید. خیار هم به گفته این جناب مسئول باید کیلویی 9 تا 12 هزار تومان در میوه فروشی ها عرضه شود در حالی که اصلا خیاری در بازار نیست و قیمت واقعی آن بالای 17 هزار تومان است !

اما خبر دوم مربوط به آزاد سازی واردات موز بود که می تواند نوید بخش کاهش قیمت موز در ماه های آینده شود. موزی که در بهترین حالت کیلویی 70 سنت وارد کشور می شود الان به قیمت 2.5 دلار در بازار عرضه می شود. اما آزاد شدن واردات موز یک پیش شرطی هم دارد و آن صادرات سیب است و با ارز حاصل از صادرات سیب می توان موز وارد کشور نمود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
  • vgh_68
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
  • 934 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه