با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن آن با روزهای طولانی و گرم سال، تغذیه و خوراک مناسب از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به ایام دیگر پیدا می کند. ایام روزه داری در ماه رمضان خصوصا فصل بهار و تابستان می تواند تا مرز 17 ساعت در طول روز نیز باشد که مدت زمانی طولانی برای نخوردن و نیاشامیدن به حساب می آید بنابراین برای ممانعت از پیدایش مشکلات گوارشی و اختلالات دیگر لازم است که به تغذیه و غذاهای مورد استفاده در سحر و افطار توجه ویژه ای شود. تغذیه سالم و یک پک افطاری مناسب می تواند نیازهای بدن را به خوبی تامین کرده و از بروز مشکلات جلوگیری کند.

پک افطار , خرید پک افطار , استعلام قیمت خرید پک افطار , پک افطار ویژه مدارس

پک افطاری چیست؟

افطار را می توان وعده غذایی قبل از شام در ماه رمضان نامید که روزه داران با خوردن غذاها و نوشیدنی های خاص روزه خود را گشایش می کنند. پک افطار به مجموعه ای از مواد خوراکی گفته می شود که روزه داران می توانند از آن برای گشایش روزه خود استفاده کنند.

محتوای پک افطار

ماه رمضان در میان مسلمانان و حتی سایر ادیان و اقلیت های ایران از اهمیت و جذابیت خاصی برخوردار است و تقریبا همه افراد در این ماه سعی در تزکیه و پاکسازی نفس خود دارند اما متاسفانه در یک دهه اخیر اختلاف طبقاتی و اشرافی گری باعث شده است که حتی محتوای افطاری ها و حتی سفره های مردم تفاوت های زیادی باهم داشته باشد. اگرچه ذات و نفس روزه داری و ماه رمضان برای آگاهی از اوضاع فقیران و تنگدستان است اما امروزه شرایط به گونه دیگری پیش رفته است و بسیاری از افراد به خودنمایی و جلب توجه می پردازند. به صورت کلی می توان گفت یک پک افطاری سالم و کامل که همه اقشار مختلف جامعه توانایی خرید آن را داشته باشند شامل مواردی مانند نان، خرما، پنیر، سبزی و چای است.

هدف از استفاده از پک افطاری

همانطور که گفته شد افراد روزه مدت زمان زیادی از شبانه روز را بدون خوردن و آشامیدن چیزی به سر می برند و این می تواند باعث کاهش موادی مانند قند خون که غذای اصلی سیستم عصبی است بشود. بنابراین لازم است که در مرحله اول قند خون فرد روزه دار افزایش یابد و این امر با خوردن موادی  مثل خرما ممکن است. اگرچه امروزه استفاده از موادی مانند زولبیا، بامیه، شله زرد و سایر شیرینی ها رایج شده است اما استفاده زیاد از این مواد به دلایل پزشکی توصیه نمی شود.
هر فرد بالغ لازم است که در طول شبانه روز حداقل 8 لیوان آب مصرف کند بنابراین بدن افراد روزه دار که مدت زمانی زیادی را از نوشیدن آب محروم هستند قطعا با کمبود آب مواجه خواهد شد که این امر می تواند در تصفیه خون، عملکرد کلیه ها و همچنین دفع سموم بدن اختلال ایجاد کند. موادی مانند چای کمرنگ، خیار، آب و نوشیدنی های طبیعی و سالم دیگر می توانند گزینه های مناسبی برای جبران آب از دسته رفته بدن فرد روزه دار باشند.

پک افطاری ماه رمضان

همانطور که گفته شد امروزه مردم از انواع غذاها و نوشیدنی های متنوع و مختلف در سفره های خود برای افطار استفاده می کنند. استفاده از پک های افطاری ماه رمضان می تواند فرهنگ افطاری ساده را در میان مردم ترویج دهد. امروزه شرکت های مختلفی در زمینه عرضه پک های افطاری فعالیت می کنند و آن را به صورت آماده و بسته بندی شده به مشتریان خود ارائه می کنند. همانطور که گفته شد یک پک افطاری ساده و کامل می تواند شامل مواردی همچون نان، پنیر، خرما و سبزی باشد اما در بسته افطاری و پک های آماده و سفارشی موارد مانند چای و لیوان، بامیه، دستمال، قاشق و چنگال یکبار مصرف، مغز گردو و … اضافه می شود.

انواع پک ها و بسته افطاری آماده

همانطور که گفته شد یک پک افطاری ساده که محتوای آن هم عنوان شد می تواند نیازهای بدن یک فرد روزه دار را به خوبی تامین کند اما با توجه به سلیقه ها، شرایط مالی، ذائقه افراد، سن و سال و سایر فاکتورهای دیگر، پک ها و بسته های آماده افطار می تواند تغییراتی داشته باشد و مواد خوراکی مانند سمبوسه، بامیه، زولبیا، شله زرد، پیراشکی، مغز بادام و گردو و… را در خود داشته باشد.
شرکت های مختلفی که پک ها و بسته های آماده غذایی را به مشتریان خود ارائه می کنند بسته پذیرایی افطاری مخصوص به خود را نیز دارند. هر شرکتی باتوجه به مشتریانی که دارد و شهر و استانی که در آن قرار دارد بسته های مختلفی ارائه می کند.

قیمت پک افطاری

قیمت گذاری بسته های افطاری و پک های آماده برای پذیرایی در ماه مبارک رمضان بر اساس خوارکی ها و موادی است که در پک استفاده شده است. قیمت پک می تواند تحت تاثیر مواردی مانند نوع نان، میوه، ظروف بسته بندی، مواد غذایی داخل پک، شهر و استان، تعداد بسته های افطاری، نوع بسته بندی و … باشد و نمی توان یک قیمت دقیق و مشخص را برای آن تعیین کرد. در شرایط کنونی جامعه می توان گفت بسته افطاری و پک های پذیرایی ماه رمضان از قیمت های 4 الی 5 هزار تومان به بالا وجود دارند که افراد می توانند با توجه به نیاز خود هر کدام از پک ها را سفارش دهند. برای خرید پک افطاری می توانید با لوکس پک تماس بگیرید.

لوکس پک با ایجاد امکان خرید پک افطار ویژه سازمان ها و خرید پک افطار ویژه مدارس شما در برگزاری هر چه بهتر مراسم افطاری یاری خواهد کرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
  • vgh_68
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
  • 1428 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه