خرما خرما قرصی , خرما تک عددی , خرید خرما تک عددی

خرماهای فراوری شده در بسته های تک عددی محصولاتی هستند که در سال های اخیر توجه مصرف کنندگان بسیاری را به خود جلب کرده اند. این محصولات در شکل و طعم های گوناگونی در بازار عرضه شده اند برای مثال برخی از شرکت ها خرما با روکش شکلات و عسل تولید کرده بودند برخی دیگر خرما هایی با مغز بادام، گردو و فندوق روانه بازار کرده اند اما هیچکدام از این محصولات که با بسته بندی های شیک و زیبا در بازار وجود دارند نتوانسته اند که جای خود خرما را بگیرند و همچنان اقبال مردم به خرید خرما بسیار است.

 خرما خرما قرصی , خرما تک عددی , خرید خرما تک عددی

خرما قرصی چیست؟

از آنجایی که کشور ما اولین تولید کننده خرما در جهان است از همین رو ما باید در صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده از این محصول با کیفیت و تقاضای بالای جهانی پیشرو و پیش قدم باشیم. خرما قرصی یکی از این محصولاتی است که  در پاسخ به تقاضای خرما تک عددی که رستوران ها، قهوه خانه ها، کافی شاپ ها داشتند تولید شده و به بازار عرضه گشته است.

همزمان با ظهور و بروز همه گیری ویروس کرونا در جهان تغییرات مهمی در برگزاری مراسم های مختلف اتفاق افتاد. فاصله گذاری اجتماعی سبب شد که بیشتر مراسم ها و مکان های عمومی تعطیل شوند و یا اگر مراسمی برگزار می شد بصورت محدود و با حضور تعداد کمی از افراد انجام شود.

مراسم های ختم نیز از این قاعده مستثنی نبودند بیشتر ختم ها به پذیرایی سر مزار منجر شدند و از آن جایی که لزوم رعایت نکات بهداشتی بیش از پیش مورد تاکید سازمان های جهانی و وزارت بهداشت بود باید از مواد خوراکی برای پذیرایی استفاده می شد که کمترین تماس و آلودگی را داشته باشد. در چنین شرایطی استفاده از محصولات کارخانه ای که در فضای استریل تولید می شوند بیش از گذشته شد.

برای مثال اگر در پک پذیرایی در گذشته کیک یزدی به عنوان یکی از اقلام اصلی بود ولی بعد از کرونا به سرعت جای خود را به کیک های بسته بندی کارخانه ای داد. خرما از دیگر محصولاتی بود که به علت تماس مستقیم دست با آن ترجیح داده شد تا از خرما تک عددی یا خرما قرصی استفاده گردد. خرما های قرصی در کارخانه و بصورت اتوماتیک توسط دستگاه بسته بندی می شوند و همین امر آنها را به جایگزینی مناسب برای رطب مضافتی فله در مراسم های ختم بدل کرده است.

چرا خرما قرصی نسبت به خرما فله ای گران تر است ؟

فرایند بسته بندی و صنعت بسته بندی به علت اینکه با مواد وارداتی سر و کار دارد به شدت تحت ثاثیر نوسانات قیمتی دلار هست از همین رو سبب شده است تا قیمت خرما قرصی نسبت به خرما رب مضافتی فله ای که در بازار وجود دارد اندکی گران تر باشد که دلیل آن وارداتی بودن روکش آلومینیومی استفاده شده برای درب بسته های خرما قرصی است.

خرما خرما قرصی , خرما تک عددی , خرید خرما تک عددی

خرید خرما قرصی در دوران کرونا تجملات یا یک ضرورت !

در زمانه ای که اغلب افراد نگران سلامت خود و خانواده ی خود هستند ولی با این حال برای شما احترام قائل شده اند و در مجلس ختم و خاکسپاری عزیزان تان شرکت کرده اند یا اینکه در جلسات هیئت یا کاری که شما تدارک دیده اید حضور بهم رسانیده است. شایسته است تا شما با اقلامی از آنها پذیرایی نمائید که خطر ابتلا آنان را به ویروس کرونا کاهش دهد خرما تک عددی قرصی یکی از این موارد است که به جای سینی حلوا و خرما هایی که پیش از این متداول بودند رایج شده اند و به زعم نگارنده این مطلب خرید خرما قرصی در ایام کرونا نه تنها تجملات نیست بلکه یک ضرورت در جهت حفظ سلامتی میهمانان در تهیه پک پذیرایی است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
  • vgh_68
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
  • 1285 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه