استفاده از سلبریتی ها برای تبلیغ محصولات امری رایج بوده و در تمام دنیا چهره های مطرح با دریافت هزینه های گزاف تبلیغ برندی خاص را انجام می دهند. در بعضی از مواقع حتی سلبریتی ها با دریافت امتیاز یا بخشی از سهام یک برند به نماد آن برند تبلیغ شده و در راستای ارزش آفرینی برای آن گام هایی را بر می دارند.
در کشور ما چند سالی حضور و استفاده از چهره های سینمایی و تلویزیونی در آگهی های تبلیغاتی که آن زمان انحصارا پخش اش در اختیار صدا و سیما قرار داشت ممنوع اعلام شده بود. ولی در چند سال اخیر سلبریتی ها مجال این را یافته اند تا به تبلیغ برند های گوناگون بپردازند.
در ادامه به بررسی حضور برخی از سلبریتی ها در تبلیغات نوشیدنی ها خواهیم پرداخت تا بتوانیم در آینده بررسی نمائیم کدام یک از برند سهم زیادی از خرید عمده آبمیوه کوچک تکنفره را از آن خود خواهند کرد و در این نبرد سلبریتی ها و برند ها در بازار نوشیدنی ایران کدام سهم بازار بیشتری پیدا خواهد کرد.

بازار نوشیدنی ایران , خرید عمده آبمیوه

نوید محمدزاده ؛ سن ایچ و دیگر هیچ

اولین همکاری نوید محمدزاده با سن ایچ در بهار سال 99 رقم خورد. در کلیپ تبلیغاتی سن ایچ با حضور نوید محمدزاده او در میان خیلی انبوهی از عکاسان فرش قرمز وارد یک خانه دوبلکس می شود و از پله ها بالا می رود و در نهایت در اتاق گریم لیوان خود را از آبمیوه سن ایچ پر می کند و شروع به نوشیدنی می کند. برخی از کارشناسان حوزه تبلیغات انتخاب این بازیگر را گزینه مناسبی برای این تبلیغ نمی دانند زیرا نوید محمدزاده اغلب در فیلم هایی که حضور داشته است که نقش های منفی ایفا کرده است. اگر چه آن نقش ها خوب در آمده اند و در ذهن مخاطب ماندگار شده اند ولی احتمالا نمی تواتند کمکی به به برند قدیمی و سرشناس سن ایچ بنماید.

کلیپ تبلیغ نوید محمدزاده برای سن ایچ

شقایق دهقان؛ نیوشابه لاکیدو محصولی متفاوت از کاله

خلاقیت شرکت کاله در حوزه لبنیات همواره سبب رونق و نوآوری هایی در این حوزه شده است. شرکت خصوصی کاله زمانی پا به عرصه تولید گذاشت که برند های قدیمی و دولتی همچون پاک و پگاه انحصار سهم بازار خوبی در حوزه لبنیات داشتند. کاله کم کم با ارائه محصولاتی متنوع به برندی نام آشنا در چند سال اخیر بدل گشته است. در جدیدترین اقدامی که این شرکت انجام داده است محصولی متفاوت با نام نیوشابه به بازار معرفی کرده است.
نیوشابه در واقع هم نوشابه است که در آن از قند شیر استفاده شده است و همان طعم نوشابه‌ های معمولی را دارد ولی به جای اسید فسفریک، حاوی املاح و ویتامین های شیر و اسیدلاکتیک حاصل از فرآوری شیر می باشد. این محصول بر خلاف نوشابه به تقویت استخوان ها کمک می کند
تبلیغات نیوشابه لاکیدو کولا کاله را شقایق دهقان بازیگر طنز سینما و تلویزیون انجام می دهد. در این تبلیغ علاوه بر پرداختن به ویژگی های محصول در قالب نمایش، بحث لفظی دو خواهر نیز بر جذابیت تبلیغ می افزاید.

 

کلیپ تبلیغ نیوشابه لاکیدو شقایق دهقان

سیروان خسروی و زانیار خسروی؛ سان استار شادی با لذت تندرستی

سال هاست که در اتوبان های تهران که در حال حرکت هستید حتما بیلبوردی با حضور سیروان خسروی یا زانیار خسروی در کنار یک قوطی آبمیوه پاکتی سان استار توجه شما را به خودش جلب می کنند. این دو برادر برای این برند محبوب نوشیدنی تبلیغ می کنند و به نوعی می توان گفت سان استار اسپانسر این دو خواننده جوان هست و تمامی تبلیغات شهری کنسرت ها حتی در فضای برگزاری کنسرت نیز با حضور سان استار انجام شود و رفته رفته این برند جزو لاینفک برادران خسوری شده است.

محمدرضا گلزار، سانی نس صمیمی سرزنده جذاب قابل اطمینان

این که محمدرضا گلزار سوپر استار و چهره ای جذابی است برا هیچکس پوشیده نیست ولی آیا انتخاب او برای معرفی سانی نس و تاثیر در ذهن مخاطب آیا درست بوده است را بازار مشخص می کند. اما این تبلیغ نکات قابل تاملی دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد. اولین نکته این است که گلزار تا به حال به عنوان چهره تبلیغاتی ساعت لاندویل، مجتمع تفریحی توریستی دشت نور و آدامس جی.یو.ام حضور داشته است و این نمی تواند جایگاه باعث نقش بستن ایشان به عنوان سفیر برند در ذهن مخاطب جای بگیرد.
از دیگر نکاتی که باید در مورد تبلیغ سانی نس اشاره کرد این است که زمان اکران تبلیغ در فصل سرما که فروش آبمیوه به شدت کاهش پیدا می کند زمان مناسبی نبود آن هم تبلیغی با المان های گریم برنزه،کلاه، عینک و لباس تابستانی به همراه رنگ بندی زرد و نارنجی که کاملا حال هوای تابستانی داشت.

تیزر تبلیغاتی سانی نس با حضور محمدرضا گلزار

رویکرد بازار برای خرید عمده آبمیوه با کدام برند است ؟

با همه این تفاسیر و هزینه های زیادی که برای تبلیغات نوشیدنی و آبمیوه ها انجام می شود باید دید در خرید عمده آبمیوه آیا تاثیر به سزایی دارد؟ آیا به زودی شاهد خرید آبمیوه تکنفره با برندی خاص برای مراسم های گوناگون هستیم؟
اینها سوالاتی است که با گذر زمان و تحقیقات بازار می توانیم به پاسخ آنها دست پیدا کنیم که آیا خرید عمده آبمیوه سن ایچ افزایش با تبلیغات نوید محمد زاده افزایش پیدا کرده است یا فروش عمده آبمیوه سان استار با تبلیغات برادران خسروی گوی سبقت را در بازار ربوده است. شاید هم خرید عمده آبمیوه ارزان قیمت لیونا بدون هیچ تبلیغاتی تنها با بهره گیری از عنوان شیرین عسل و قیمت مناسب به گزینه اول فروش در مرکز پخش خرید عمده آبمیوه تبدیل شده باشد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
  • vgh_68
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
  • 1897 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه