اقلام پذیرایی ختم , اقلام پک پذیرایی ختم , اقلام پک میوه ختم

ضیافت و مهمانی جزء جدایی ناپذیر زندگی ما ایرانی‌ها است. شاید کمتر جامعه‌ای از این جهت شباهتی با ایران داشته باشد. البته به صورت کلی در کشورهای شرقی و خصوصا ناحیه غرب آسیا، مهمانی جایگاه ویژه‌ای دارد و افراد در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی دور هم جمع می‌شوند.

مجلس ختم یا مجلس ترحیم نیز یکی دیگر از مواردی است که در میان جوامع شرقی به صورت ویژه‌تر برگزار می‌شود و خانواده اموات پس از فوت شدن در قالب مراسم‌های مختلفی و به نیت خیرات و همچنین تشکر از کسانی که به هنگام غم به یاد آن‌ها بودند، به پذیرایی از مهمان‌ها می‌پردازند. در سال‌های نه چندان دور پس از مراسم خاکسپاری، مراسم سوم، هفتم و چهلم به عنوان مجلس‌های روتین ترحیم در ایران به شمار می‌رفت. البته الان تعداد این مراسم‌ها در برخی از مناطق کشورمان کاهش یافته است.

اقلام پذیرایی ختم , اقلام پک پذیرایی ختم , اقلام پک میوه ختم  

اما فارغ از تعداد مجلس ختم، چه اقلام پذیرایی برای مراسم ختم مناسب هست؟

پک میوه ختم

میوه در مهمانی‌های ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. فرقی نمی‌کند که مهمانی شادی مانند عروسی یا تولد باشد یا مراسم ختم. به هر حال اصلی‌ترین خوراکی پذیرایی میوه است. به صورت معمول در مجالس ترحیم از دو یا سه نوع میوه استفاده می‌شود. معمولا یکی از این میوه‌ها موز است و دو میوه دیگر بر اساس فصل تفاوت دارد. مثلا در فصل تابستان از بین خیار، هلو، شلیل،شبرنگ، آلو، زردآلو و سیب میوه‌های پذیرایی مجلس ترحیم انتخاب می‌شوند و در فصل سرد سال برای خرید پک پذیرایی ختم از سیب، پرتقال و نارنگی استفاده می‌شود.

نوشیدنی

علاقه ایرانی‌ها به نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز بسیار واضح است. این حجم از علاقه را در میزان مصرف چای، شیر و آبمیوه‌ها در زندگی روزمره افراد می‌توان به شکل چشمگیری ملاحظه کرد. علاوه بر این در مراسم‌های مختلف جشن و عزا نیز نوشیدنی‌های مختلفی برای پذیرایی استفاده می‌شود. در مجالس ختم، معمولا علاوه بر چای از آب میوه‌ها نیز استفاده می‌شود. آبمیوه تک نفره سن ایچ، آبمیوه تک نفره سان استار، رانی و … معمولا از انتخاب‌های صاحبان عزا برای پک پذیرایی ختم است. البته علاوه بر خرید آبمیوه‌ پاکتی های تک نفره بسته‌بندی، آب میوه های طبیعی و شربت نیز جزئی از انواع نوشیدنی مجلس ترحیم به حساب می‌آیند.

اقلام پذیرایی ختم , اقلام پک پذیرایی ختم , اقلام پک میوه ختم

کیک یزدی

کیک یزدی یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین کاپ کیک‌ها در ایران به شمار می‌رود. این کیک هم به عنوان یک کیک مجلسی در مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در لوکس پک با بسته بندی کیک یزدی، امکان آلودگی آن در زیپ کیپ ختم را به حاقل می‌رسانیم.

مافین

کیک مافین از لحاظ ظاهر به کیک یزدی شبیه است اما بر خلاف کیک یزدی دارای مغز خامه یا شکلات می‌باشد. مافین از لحاظ قیمت نیز از کیک یزدی گران‌تر است.

کیک بسته بندی

اگر برای شما بهداشت اهمیت زیادی دارد، توصیه لوکس پک به شما استفاده از کیک‌های بسته بندی است. این کیک‌ها در کارخانه و توسط شرکت‌های معتبری مانند شیرین عسل تهیه می‌شوند و از نظر کیفی و بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شما با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را در پک پذیرایی ختم استفاده کنید.

حلوا و خرما

حلوا و خرما را شاید بتوان نماد پذیرایی ختم در ایران دانست. کمتر مجلس ختمی را می‌توان یافت که در آن سینی حلوا و سینی خرما برای پذیرایی از مهمانان تدارک دیده نشده باشد. البته با توجه به فرصت و هزینه برای تهیه این سینی‌ها می‌توان آن‌ها را در شکل‌های مختلف مانند سینی حلوای قیفی، سینی حلوای رولتی و سینی حلوای ساده تهیه کرد. سینی خرما نیز معمولا با مغز گردو و تزئین نارگیل و پودر پسته برای مجلس ختم آماده می‌شود.

برشتوک

برشتوک یکی از انواع شیرینی‌هایی است که بیشتر ما آن را در مجاس ختم دیده‌ایم. این شیرینی خوشمزه از نخودچی درست می‌شود و برای عوض کردن طعم آن از شکلات و قهوه نیز استفاده می‌شود. این شیرینی‌ را می‌توانید برای پک پذیرایی مجلس ترحیم از شیرینی فروشی‌ها تهیه نمایید.

میکادو

شیرینی میکادو نیز از شیرینی‌هایی است که در مجلس ختم بیشتر از مجالس شادی طرفدار دارد. ظاهر این شیرینی شبیه ویفر است.

خرید اقلام پذیرایی ختم

اگر به دنبال خرید اقلام پذیرایی پک ختم هستید باید به اطلاع شما برسانیم که می توانید از طریق سایت لوکس پک اقلام مورد نیاز خود را تهیه نمائید. در صورتی که آمادگی و شرایط مساعدی برای تهیه اقلام ندارید نیز می توانید پک میوه ترحیم آماده را سفارش دهید و درب محل برگزاری مراسم تان بدون دغدغه تحویل بگیرید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]
  • vgh_68
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
  • 1933 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه